The Strength Training Anatomy Workout II

The Strength Training Anatomy Workout II

Frédéric Delavier, Michael Gundill

24,00

His best-selling Strength Training Anatomy has sold over 1 million copies, and now Frédéric Delavier provides a more advanced way of creating power and mass. Helping accelerate progress, The Strength Training Anatomy Workout II features 60 exercises, 19 stretches, and 9 programs with 500 full-color photos and 485 illustrations.

Άμεσα διαθέσιμο

Περίληψη

The anatomy of strength, size, and definition!

Over 1 million readers have turned to Strength Training Anatomy for the most effective exercises in strength training. Now put those exercises to work for you with The Strength Training Anatomy Workout II.

Over 500 full-color photos and 485 full-color illustrations allow you to go inside 60 exercises, 19 stretches, and 9 programmed workouts to see how muscles interact with surrounding joints and skeletal structures and how variations, progressions, and sequencing can affect muscle recruitment, the underlying structures, and ultimately the results.

The Strength Training Anatomy Workout II is your guide to serious muscle development. Inside you’ll learn the best exercises for building up and strengthening each muscle; how to determine weights, repetitions, and frequency; and strategies for accelerating recovery.

The Strength Training Anatomy Workout II includes proven programming for adding lean muscle mass, improving strength, and increasing power. Targeted workouts allow you to focus on specific muscle groups such as the chest, biceps, triceps, quads, and core. It’s all here and in all the stunning detail that only Frédéric Delavier can provide!

The former editor in chief of PowerMag in France, author and illustrator Frédéric Delavier is a journalist for Le Monde du Muscle and a contributor to Men’s Health Germany and several other strength publications. His previous publication, Strength Training Anatomy, has sold more than 1 million copies.

Επιπλέον Πληροφορίες

Εκδόσεις Human Kinetics
Έτος Έκδοσης 2012
ISBN 9781450419895
Βάρος 352g
Διαστάσεις 19.40 × 25.20 εκ.

Περιεχόμενα

Introduction

PART 1
NEW GOALS TO HELP YOU KEEP GROWING

Five Factors That Stimulate Muscle Growth
Free Weights or Machines: How to Make the Right Choice
Compound or Isolation Exercises?
How Can You Strengthen a Weak Area?
Changing Motor Behavior
Advanced Techniques for Increasing the Intensity
TNT for Explosive Muscle Growth
Adjusting the Speed of Your Repetitions
The Best Bodybuilders Train Explosively
A Physiological Dilemma: Should You Slow Down the Negative Phase?
When the Negative Phase Is Not Accentuated
Potentiation
Continuous Tension or Full Range of Motion?
Burn
Manipulate Your Genetics Using Sets of 100 Reps
How to Improve Your Mind–Muscle Connection
Recovery: An Increasingly Limiting Factor
Muscle Soreness
Learn to Manage Your Ability to Recover
Strategies to Accelerate Recovery
Segmenting Muscles So You Can Dominate Them
Dealing With Injuries
Optimizing Your Strength by Holding Your Breath
Paying Attention to Head Position
Protective Equipment

PART 2
EXERCISES FOR THE MAIN MUSCLE GROUPS

Get Bigger Shoulders
Shoulder Exercises
Develop a Complete Back
Back Exercises
Latissimus Dorsi Exercises
Do Not Neglect the Infraspinatus
Infraspinatus Exercises
Build Impressive Trapezius Muscles
Trapezius Exercises
Develop Strong Lumbar Muscles to Protect Your Back
Exercises for the Lumbar Region
Create Balance in Your Chest
Chest Exercises
Build Your Biceps Quickly
Biceps Exercises
Attain More Developed Forearms
Forearm Exercises
Develop Impressive Triceps
Triceps Exercises
Take Steps Toward Massive Quadriceps
Quadriceps Exercises
Bring Your Hamstrings up to Speed
Hamstring Exercises
Develop the Calves Evenly
Calf Exercises
Chisel Your Abdominal Muscles
Abdominal Exercises

PART 3
WORKOUT PROGRAMS

Beginner Program for Putting on Muscle Quickly—2 Days per Week
Beginner Program for Putting on Muscle Quickly—3 Days per Week
Advanced Program—4 Days per Week
Advanced Program—5 Days per Week
Programs for Building Up Weak Areas

To Sportbook.gr αποτελεί το πιο ενημερωμένο ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο όσον αφορά την ποδοσφαιρική βιβλιογραφία, καθώς διαθέτει όλες τις νέες κυκλοφορίες τόσο στην ελληνική όσο και στην αγγλική γλώσσα. Επιπλέον διαθέτει επιλογές βιβλίων για όλες τις βαθμίδες προπόνησης είτε αυτή αφορά την εκμάθηση της τεχνικής είτε της τακτικής είτε τέλος της φυσικής κατάστασης, ξεκινώντας από την προπόνηση παιδιών ηλικίας 6 ετών και φτάνοντας μέχρι το επίπεδο ανδρικής ομάδας.

Αθανάσιος Τερζής, καθηγητής φυσικής αγωγής – προπονητής ποδοσφαίρου

Κάθε προπονητής οφείλει να είναι καλά προετοιμασμένος. Με τη βοήθεια του Sportbook.gr μπορείς να βάλεις γερές προπονητικές βάσεις και να μάθεις για κάθε στοιχείο του αθλήματος.

Ιωάννης Τσανικλίδης, προπονητής ποδοσφαίρου

Το Sportbook.gr είναι η πηγή για μας τους προπονητές, από όπου θα αντλήσουμε τις καινούργιες τάσεις πάνω στην προπονητική.

Βαγγέλης Τσιώλης, προπονητής ποδοσφαίρου

Στην ιστοσελίδα Sportbook.gr, o έμπειρος προπονητής ποδοσφαίρου, ο ανερχόμενος συνάδελφος καθηγητής φυσικής αγωγής, ο προπονητής των ακαδημιών άλλα και ο υπεύθυνος φυσικής κατάστασης των ομάδων ποδοσφαίρου, θα βρει όλη τη βιβλιογραφία και θα λύσει όλες τις απορίες που έχει σε σχέση με την προπόνηση του ποδοσφαίρου.

Χρήστος Χρηστούδης, προπονητής ποδοσφαίρου – καθηγητής Φυσικής Αγωγής
Τηλέφωνο: 2310 629319
Fax: 2310 629319
Email: info@sportbook.gr
Ανδρέα Παπανδρέου 172
56626 Συκιές, Θεσσαλονίκη
(Βιβλιοπωλείο Ηριδανός)